Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 20 december 2012

Vi har börjat lista

Finns det något mer irriterande är personer som lovar och lovar och aldrig håller sina löften? Vårt husbygge har flutit på väldigt bra, men nu i slutändan så har det krånglat lite. Först med leverans av WC-stolar och nu med listerna. De rätta WC-stolarna är fortfarande inte på plats, men vi har i alla fall rätt funktion installerad :)

Idag, en vecka försenade, så kunde vi hämta våra lister och foder. Så nu vet ni vad vi gjort idag och kommer att göra imorgon och dagen därefter och dagen därefter och dagen därefter...nej, då är det ju julafton så då ska inte listas något. Kök och uterum var klara när jag åkte från Nystuga för en timma sedan. De rum som står högst upp på listan efter det är barnens sovrum. Vi hoppas på att kunna sova första natten i nya huset nu på lördag och då vore det bra om barnens saker var på plats. Att lista i ett rum fullt med leksaker och riskera trampa på en legobit är ju ingen höjdare...

Montering av golvsockel runt vitrinskåpet

Vissa saker har vi kunnat börja flytta redan nu. Matvaror och porslin är nerpackade, uppackade och uppställda på sin nya plats. Nu är det inte alls länge kvar tills jag kan kasta ut alla verktyg och täckpapp. På lördag ska det skuras om det så ska ske mitt i natten!

2 kommentarer:

  1. Åhhh jag är så spänd på att få se bilder på det färdiga resultatet! Nästan som om det vore mitt eget hus! ;) Kram Sabina

    SvaraRadera