Sidor

Det senaste från Instagram

tisdag 19 juli 2016

Renovering av lusthuset


Kommer ni ihåg lusthuset vi hämtade hem för en dryg månad sedan? Det som jag var en aning skeptisk till varför vi skulle ha? Nu renoveras det för fullt och det blir så attans bra!

Vi är nu inne på vår tredje semestervecka och renoveringen av lusthuset är alltså i full gång. Även om jag var skeptisk till att börja med så måste jag erkänna att jag är smått förtjust i denna lilla byggnad. Ser framför mig hur vi sitter där och äter middag, dricker kaffe, tar ett glas vin, läser en bok och mår allmänt bra. 

Men innan vi är riktigt där så är det massor att göra. Från början trodde vi att en sektion behövde byggas om helt och hållet, men vi kunde faktiskt använda samtliga ramar. Däremot så trodde vi inte att i stort sett all panel, alla fönsterramar och den regel som fönstren står på, skulle vara ruttna, men det var de. Nu är väl inte vi de som ryggar för lite arbete, men ibland vore det ju kul om vi hade lite flyt. Ja, ja. Som ni ser på bilderna nedan så har vi fått lagt ner en och annan timme, men det har också gett resultat. Nu står sektionerna på tork och nästa steg är grundmålning, fönsterkittning och att fixa till golvets bärlager där lusthuset ska stå. We'll be back!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar