Sidor

Det senaste från Instagram

onsdag 28 september 2011

Fler perenner

Min perennsamling till nya trädgården har utökats rejält idag. Mamma har varit i Karlstad och jag bad henne åka inom Plantagen och se om dom hade börjat sin rea på perenner. Egentligen skulle den starta som imorgon, men eftersom mamma kom långväga så gjorde dom ett undantag. Stort tack till både mamma och den vänliga damen på Plantagen!

Själv tog jag mig en tur till Pomonadalen, handelsträdgården i Säffle. Även där hade dom rea så jag fick med mig ett stort antal buskar och växter hem. Till helgen blir det att ta med jordfräsen till Karlanda för att luckra upp jorden och kunna rotslå alla växter jag samlat på mig. Om ett år så hoppas jag på att kunna börja placera ut dem på sin rätta plats i den nya trädgården :)

Valet av växter föll bland annat på den vackra
syrénhortensian som man kan se blomma nu på höstkanten.
Bild från 1,2,3,4 årstider i min trädgård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar