Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 4 oktober 2012

Fickur - på väggen

Jag har en förkärlek till stora klockor. För ett par veckor sedan hämtade jag ut klockan Martin från PB Home som vi ska ha i köket. Som Linda på Jolins Home påpekade när jag hämtade ut den är ju att en klocka med en diameter på drygt 100 cm kräver sin plats. Visst är det så och därför tror jag att nocken i köket där vi har ryggåstak kommer att bli en perfekt plats för "Martin" :)

I gårdagens avsnitt av "Nybyggarna" så fick jag syn på ytterligare en snygg väggklocka i form av ett fickur. Som så många andra byggprogram så finns inköpslistorna på nätet varför det inte behövdes så mycket detetktivarbete för att söka rätt på klockan. Nu är ju inte "Nybyggarna" ett rent inredningsprogram utan som Kanal 5 själva beskriver det " I serien Nybyggarna möter vi sju människor som vill lämna sitt gamla liv bakom sig och starta om på nytt". Här får vi tittare träffa många människor som har det otroligt tufft i sitt liv med tunga missbruk och kriminalitet. Det är otroligt känslosamt att se det liv dom lever, men även hur de försöker bygga upp sitt alldeles egna boende. Om ni missat de första avsnitten så kan ni se dom här.



Visst är vägguren fräcka? Stationsklockor har ju funnits med ett tag, men för mig är den här modellen av uppblåsta fickur helt ny. Modellen "Fickur" ovan skulle jag kunna tänka mig i vårt sovrum och varför inte "Gigant" brevid kakelugnen i vardagsrummet?

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset Hans-Åke!

    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag letar som en tok efter klockan som var med i nybyggarna. Jag fattar att den kommer just från interstil interiör men vet du nån stans man kan beställa den utan att vara återförsäljare? Jag kanske är trög i fatta men hittar inget alls haha.. Tacksam för svar. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa
      Kul att du hittat hit när du sökt runt på nätet :)

      Här är några ställen du kan köpa det gammaldags fickuret i väggmodell som dök upp i Nybyggarnas program:

      http://www.trademax.se/inomhus/dekoration/heminredning/vaggur-fickur

      http://www.porslinsshopen.se/sv/produkter/klockor/fickur-vaggklocka.html

      http://www.handladesign.se/interstil-v%C3%83%C2%A4ggur-fickur-p-7548.html

      http://väggur.com/interstil-väggur-fickur-p-7491.html?manufacturers_id=141&osCsid=8882eaa3a2c8f3ff129c88fc18b6ee9a

      Lycka till!

      /Cecilia

      Radera