Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 6 oktober 2011

Trägen vinner - Auktionsfynd 2

En av de sakerna som stått på önskelistan länge är en dubbelgrind från vägen och in till huset. Utseende och material har varierat med tiden, men till slut bestämdes det att grinden skulle vara av relativt underhållsfritt smide eller järn. Rent utseendemässigt tyckte jag att det var viktigt att den inte var allt för prålig och absolut inte hade några vassa kanter med tanke på att våra hundar kommer att ställa sig mot dom när vi får besök.

Hela landsbygden är säkert full av liknande grindar, men det var inte så jättelätt att få tag på några. I alla fall inte i närheten och att skicka stora otympliga grindar med posten kändes inte som ett alternativ. När jag så tillslut hittade ett par i Säffle funderade jag inte speciellt länge. Det var precis sådana jag ville ha! Tyvärr så hade damen redan lämnat grindarna vidare när jag ringde. "Jag trodde inte att någon villa ha sådana här grindar så jag lämnade dom till en auktionsfirma". Jaha. Det var bara att fortsätta att ringa, för skam den som ger sig!

Så i söndags ropade jag alltså in grindarna (och utemöbler) till ett avsevärt mycket lägre pris än vad de låg ute till på Blocket. Tack och bock för det säger jag och ser fram emot att få slipa ner och bättra på den svarta färgen till våren.


"Sådana där grindar var jag med och slängde för några veckor sedan" var min pappas kommentar när han såg mitt inköp. "Ja, tänk vad många sådana grindar det har slängts runt om i bygden" kontrade en granne med. Ok, säger jag. Alla ni som har eller har tänkt att slänga era grindar. Kanske har ni gamla grindstolpar i granit kvar? Sådana som bara blir ståendes eftersom dom är tunga att frakta bort? Kontakta mig! Jag kommer mer än gärna och gräver :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar