Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 29 december 2011

Ladugårdsrenovering igång igen

Nu var det ett tag sedan vi gjorde en uppdatering om ladugården. Hela familjen har varit förkyld i omgångar de sista veckorna, men nu är vi på benen igen.

Idag har jag jobbat medan Jan-E och barnen tagit en sväng till Karlstad för att inhandla skenor till nästa ladugårdsport. De förra portarna, till garagedelen, bestod av 2x2 dörrblad som man öppnar på traditionellt sätt. Den här porten som är upp till logen blir i ett stycke och kommer att skjutas i sidled med hjälp av skenor.

Sista bilden jag visade er på ladugården var när gruset till planen framför hade anlänt i början av december. Då var garageportarna på plats och planken på "lobroa" lika så. Nu har vi rivit de gamla dörrarna till logen och brädfodrat runt omkring. Ikväll påbörjas då projektet med själva skjutporten :)


Så här stod ladugården och väntade under några veckor
då hela familjen Axelsson låg hemma i förkylning


Regelverk och brädfodring runt bron upp till logen. Jag kan lova er att
ladugården var både "sne, skack å vinn" på sina ställen, men nu har den rätats upp!


Bilden som togs igår. Väggen har klätts med lockpanel runt både
garageportar och runt ingången där den nya skjutporten skall sättas upp.
För er som undrar. Ja, det är en tumme mitt i bilden. Annars bländar kvicksilverlampan rakt in i kameran :)

2 kommentarer:

  1. Riktigt slit göra när det är snett o vint. Kallt ser det ut att vara med.
    Ang vår kökslampa så är vår från "By Rydéns". Har du hittat en snarlik från Ellos har du nog gjort ett bra fynd. Var lite orolig för storleken men jag har inte ångrat mig en sekund.

    SvaraRadera
  2. Ika:
    Ja, vi fryser lite om fingrarna ibland när vi är där ute och jobbar, men oftast så håller man igång och då går det bra.

    "By Rydéns" kikade jag på hos Mio i förra veckan och den påminner helt klart om den jag hittat hos Ellos. Ellos lampa är dock högre än Rydéns. Vilket som är bäst är ju en smaksak, men någon av dom blir det säkerligen över vår matplats :)

    Här ser du lampan jag tittat på http://villanystuga.blogspot.com/2011/12/dubbel-belysning-over-matplatsen.html

    SvaraRadera