Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 9 februari 2012

Cottage vs Tradition

Varför är det alltid så? Att när beslut ska tas så börjar man tveka? Eller som i det här fallet. Mannen har varit tyst fram tills dess att beslut ska börja tas. Då kommer synpunkterna och man får börja och skanna marknaden på fler alternativ ;)

Jag har ju tidigare visat fläktkåpan Cottage från Tovenco, både i vitt och svart utförande. Nu när jag sitter och ritar på vårt IKEA Lidingökök fick jag frågan om vilken fläkt vi ska ha. "Ja, just det ja. Det var den du ville ha ja..." Hmmm. Ok, vi är alltså inte överens?

Synpunkten var den att Cottage-kupan kanske blir för klumpig? Jag är faktiskt beredd på att fundera lite över frågan. Ett alternativ som jag hittat hittills är ytterligare en kåpa från Tovenco, nämligen Tradition. En lite stilrenare och enklare kåpa, men som ändå skulle kunna passa in i vårt kök. Vad säger ni? Cottage vs Tradition. Vilken vinner matchen?

Cottage vs Tradition
Bilderna ovan visar båda väggmonterade kåpor, men vi ska ha frihängda.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker tradition är snyggare på bilden iaf. Den andra ser lite klumpig ut till det kök du vallt.

    Kram jonna

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna. Ja, det är just om den blir för klumpig. Nu har jag ju dock inte sett den i verkligheten och här i de västra skogarna så duggar ju inte återförsäljarna tätt precis ;)

    SvaraRadera
  3. Tradition säger jag.
    Vi håller på att velar angående golvet till övervåningen. Så nära var vi att beställa för länge sedan men så fick chans att ändra oss o med alla nya val är det helt hopplöst att bestämma sig.

    SvaraRadera
  4. Tack Ika. Makens val av kåpan Tradition verkar gå hem hos svenska folket :)

    Vad är det för olika golv ni väljer mellan?

    SvaraRadera