Sidor

Det senaste från Instagram

onsdag 15 februari 2012

Fleurs fantastiques

Köpte som ni såg ett nytt magasin till min redan gigantiska samling igår. Istället för fokus på planritningar som det varit de senaste 7 åren så är det nu mer inriktat på inredningsdetaljer. För tillfället kök och bad.

"All inspiration för dina drömrum" stoltseras det ut på omslaget och jag är faktiskt beredd på att hålla med. Många härliga tips och idéer att ta till sig och då är jag ganska kräsen av mig. Kräsen på så vis att jag ofta målar upp en bild för mig själv och sedan letar efter en mer eller mindre EXAKT kopia i verkliga livet. Inte alltid lätt vill jag lova, men otroligt kul när drömmarna slår in :)


Tvättfaten Momento ovan har gått mig helt omärkt förbi. Igår när jag så slog upp sidan 90 föll jag pladask. "Fleur fantastiques" och andra franska fraser som jag inte begriper ett dugg av började snurra i mitt huvud och jag log så där löjligt överdrivet. Tänk att få se faten i verkligheten. Att få dra fingrarna över ytan och le så där fånigt igen. Min favorit är tvättfatet högst upp. Blommor ton i ton som inte gör så mycket väsen av sig, men som ändå är det som lyfter helheten till en helt ny nivå. På så vis tror jag bestämt att just den modellen skulle kunna passa in i vårt badrum där det lantliga blandas med det moderna. Hoppas verkligen på att få se porslinet i verkligheten innan vi bestämmer oss för alla detaljer i badrummet.

4 kommentarer:

  1. Jamen så är det ju man ser saker här o där o så faller saker på plats. Gäller bara att få med gubben och verkligen hitta just dem där sakerna när man behöver dem.

    SvaraRadera