Sidor

Det senaste från Instagram

lördag 16 juni 2012

Ställningarna på plats

Snart, snart är allt förberett för husleveransen från Villa Varm. Tidigt i våras bokade vi upp byggställningar till vårt hus, men när vi väl ringde för att stämma av nu för några veckor sedan, hade vår beställning fallit mellan stolarna. Tack och lov gick det att lösa. Det blir några extra resor för oss att hämta ställningarna, men huvudsaken är ju att vi får dom. Imorgon hämtas de delar som saknas, 1 1/2 sektion ställning samt 15 trall.

Företaget Olsson & Hall hjälpte till att hämta ställningarna. Smidigt med lastväxlare! 

Nästan alla ställningar på plats. På den högra bilden ser ni att det fattas 1 1/2 sektion
längst ute vid uterummet. Dessa, samt mer trall, hämtas och monteras imorgon
.

Alla sidor förutom gavlarna skall förses med ställning. Framför allt behövs dom när huset skall monteras ihop, men sedan så kommer vi att ha mycket hjälp av dom när huset skall målas. Kulör har vi inte bestämt oss för ännu, men det lutar åt en ljus nyans.

Imorgon hämtas som nämnts de sista ställningarna och trallen och i nästa vecka skall syllen på plats. Eventuellt måste vi också bredda vägen en aning så att lastbilarna tar sig ner, men därefter står vi klara för att ta emot ekipagen som vi så länge väntat på. Ekipagen med Villa Nystuga!

4 kommentarer:

  1. Så nära nu....förstår att ni har väntat! Ställning....suck den saknar jag verkligen inte. Jobbiga att jobba med och ful att ha på plats, överlycklig var jag när det sista åkte väck av den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt, riktigt nära Ika :))

      Ja, byggställningen är väl kanske inte det snyggaste direkt, men faktum är att den i det här skedet är helt fantastisk att se på. Den ramar som in plattan på ett vis och markerar väggarna på huset. Ikväll tog jag mig en tur ut och ställde mig där köksön kommer att vara. Tack vare ställningarna så kändes det mer som ett hus och japp, det kändes väldigt bra!

      /Cecilia

      Radera
  2. Är inte Villa Varm grundmålat när det kommer? Det hade jag för mig.
    Det var vårt från Bodenhus och med slamfärg vilket inte många leverantörer erbjuder.
    Det var vi mycket glada för!
    Mycket skönt att bara måla huset en gång :-)

    Det är så härligt att gå in i huset när väggarna är på plats.
    Snart får ni göra det :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tyvärr levereras inte väggarna grundmålade från Villa Varm, men men. Jag ska väl ha något att göra jag med ;)

      /Cecilia

      Radera