Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 7 februari 2013

Städade bilder från köket

Har ju helt glömt bort att visa er lite bilder från vårt kök!

Eftersom vi är i full gång med att fixa till hyllor mm i skafferiet så skonar jag er från röriga bilder från hur det ser ut idag. Jag kan lova er att det är allt från mjöl och assistent till kokböcker och pantflaskor, högt och lågt! Istället får ni se hur det såg ut kvällen, eller snarare natten, innan vi flyttade in. Klockan var strax efter 01 då jag skurat klart och kunde låsa för kvällen. Dagen efter började vårt nya liv på Nystuga :)


Köket sett från hallen och burspråket


Köksön som man ser den när man kommer från vardagsrummet


Köket från uterummet sett

Köket blev verkligen så bra som vi hoppats på. Många kommenterade bristen på arbetsytor när de såg planlösningen, men jag var helt säker på att jag skulle uppleva det tvärt om och så blev också fallet. Ytan mellan diskbänk och spis är ju inte så stor med sina 92 cm, men bardisken bjuder verkligen upp till dans med sina 380! Helt suveränt att kunna ställa upp saker där när det lagas mat eller bakas. Sedan fyller bardisken en annan funktion, förutom att vara just bardisk då förstås, och det är att den skymmer oredan på diskbänken när man sitter vid matbordet och äter. Mycket praktiskt ;)

Lite småsaker har vi kvar att fixa vilket ni säkert också ser på bilderna ovan. Köksön saknar hörnlister och kakel och vitrinskåpet saknar taklister. Hallen var "ostädad" kvällen innan vi flyttade in. Eftersom det blir mycket spring i just en hall i samband med att alla möbler och flyttlådor ska bäras in så valde vi att ha kvar pappen på golvet. Gissa om det var en härlig känsla att rycka bort den sedan!

4 kommentarer:

  1. Gud vad läckert kök!!!!! Vart kommer det ifrån??

    Du jag letar & letar efter mattan, men hittar den inte på nätet. Jag vet jag såg den för inte alls länge sedan i butik även om vi köpte vår sommaren 2011.
    Jag mailar dig en bild & märket ;)

    //SEssan

    SvaraRadera
  2. Hej Sessan
    Åh, vad kul att du gillar vårt kök! Luckor och stommar kommer från IKEA. Alla täta luckor är Ädel och vitrinluckorna Ståt. Sedan har vi valt att sätta passlister mellan alla stommar samt över och under. På så vis får man en mer platsbyggd känsla vilket faller oss i smaken. Vitvarorna är från Husqvarna och fläktkåpan från Fjäråskupan.

    Tack för bilden och länken. Jag ska ge mig ut på jakt :)

    /Cecilia

    SvaraRadera
  3. Mera mera bilder....är så nyfiken hur ni har det i ert hus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kul att du är nyfiken Erika! Mer bilder kommer :)

      /Cecilia

      Radera