Sidor

Det senaste från Instagram

onsdag 22 januari 2014

Ladugården målad

Nej, då. Vi målar inte mitt i vintern, men jag har ju helt glömt bort att visa er det färdiga resultatet på vår rödmålade ladugård. I somras fick ni se när vi påbörjade arbetet, men sedan föll allt i glömska. Nu lyser den upp ladugårdsbacken så fint och extra fint blir det ju mot den vita snön.

Ladugården januari 2014

Sommararbete med vindskivor och krokar till hängrännorna

Jag har vid ett flertal tillfällen visat er bilden på hur ladugården såg ut när vi först blev intresserade av egendomen där vi idag bor, men den tål att visas igen. Egentligen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. SÅ OTROLIGT MYCKET ARBETE som ligger bakom och nej, vi skulle inte göra om det ;)

Ladugården april 2010

2 kommentarer:

  1. Wow vilken skillnad. En sådan lokal är guld att ha så ni har absolut inte slitit i onödan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det skillnad?! Ladugården är verkligen guld värd, precis som du skriver, och det var inte för inte som vi började med att renovera den innan vi började med vårt husbygge. Den sväljer otroligt mycket och nu när vi har isolerat ett utrymme så får vi även plats för sådant som annars är känsligt för fukt, kyla och möss. Dubbelgaraget i mitten av ladugården underlättar vintertid då vi slipper borsta av all snö från bilarna. Ja, som nämnts. Ladugården är guld värd :))

      /Cecilia

      Radera