Sidor

Det senaste från Instagram

måndag 30 juni 2014

Vår stora väggklocka

Jag är otroligt svag för vissa saker. Kökspryttlar är en sak. Klockor en annan. I vårt kök har vi ryggåstak vilket öppnade upp för en riktigt stor väggklocka i nocken.

Redan i november 2011 började jag spana efter en rejäl väggklocka. Efter en hel del letande så hittade jag den. Martin. En riktig skönhet från PB Home. I samband med jobb i Trollhättan så passade jag på att besöka deras butik och jag föll pladask!



Klockan är av järn och mäter hela 101 cm i diameter. En så stor klocka kräver sin vägg och visst gör den sig bra uppe taknocken mot ryggåstaket? Samtidigt som den är väldigt stor så är den diskret på något vis. Många som kommer hit ser inte klockan förrän efter ett bra tag, men sedan så dras deras blickar mot den gång på gång. Han är riktigt snygg den där Martin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar