Sidor

Det senaste från Instagram

måndag 28 november 2011

Lantlig fläktkåpa

Det är en stor fördel med att vara ute i god tid med sina funderingar. Länge, länge har jag letat efter en lantlig fläktkåpa av frihängd modell. Vi hittade ju en väggmodell på mässan i oktober, men annars är det mest de moderna som marknaden översållas av.

Hur klarade man sig innan internet fanns? Den frågan ställer jag mig ofta. Det är ju via cyber som vi hittar nästan allt idag. Personligen spenderar jag många timmar per vecka framför Google och Blocket. Det var även via Google som jag hittade den. Den lantliga fläktkåpan :)

Varför då en lantilig och vit fläktkåpa? Jo, hela vårt hus kommer att vara i den lantliga stilen och inte minst då vi bygger ute på landet. När det gäller färgen så kommer mycket att vara vitt i köket och i och med att vi har ryggåstak kändes det som om en fläkt med tillhörande långa rör skulle ta upp hela blickfånget om färgen varit någon annan. Utan att ha klämt och känt på fläktkåpan i verkligheten så ser den mycket bra ut på bild. De två stängerna med krokar kommer nog att få ligga kvar i kartongen är jag rädd för. Även om det ger en extra touch till den lantliga stilen så är jag lite emot att ha redskap så nära stekoset från matlagningen. Samma sak gäller öppna hyllor. Kan vara vackert, men lite för opraktiskt med tanke på städningen.


Miljöbilden ovan är väl inte riktigt i min smak, men i gårdagens inlägg ser ni samma kåpa i svart och i ett kök som är mer i min smak. Någon som har sett skapelsen i verkligheten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar