Sidor

Det senaste från Instagram

måndag 10 december 2012

Badrummet tar form

Sakta, men säkert händer det. Rummet som näst efter köket står högst upp på här-skulle-jag-kunna-spendera-hur-mycket-tid-som-helst-listan. Nu tar badrummet form på allvar!

Vi har valt ett vitt matt kaklet med lite struktur i till den del 
där dusch och badkar ska vara

Som säker fler av er misstänkte så var den avklippta dyckerten till just badrummet. Länge har jag pratat på att ha panel i den "torra delen" av badrummet och nu mina vänner. Nu är det verklighet. Panelen är på plats!

För att kunna sätta panel på väggarna i badrummet så fick vi sätta ett tätskikt underst och därefter limma fast reglar. Ja, lite så som Martin Timell visade för några veckor sedan. Den avklippta dyckerten användes sedan för att spika fast panelen utan att skada tätskitet.


Jan-E spikar panel och sätter upp ramen till fönsterväggen...

...och här är panel och fönsterväggar på plats.

Det är ganska svårt att ta kort i badrummet då det inte är så stort, men jag hoppas ni kan föreställa er planlösningen. Fönstren som ska sitta i innerväggarna har jag lämnat in för renovering och kommoden som ni ser till vänster i en av bilderna är under uppbyggnad för att förhoppningsvis få det utseende som jag skissat på. Prio ett är dock inte att få kommoden klar utan det som står högst upp på att-göra-listan imorgon är att foga kakel i både badrum och tvättstuga :)

6 kommentarer:

  1. Det blir jättemysigt, kan jag se redan nu :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helene! Vi är verkligen nöjda :)

      /Cecilia

      Radera
  2. Spännande att ni har delat upp badrummet, kommer bli ett badrum med det lilla extra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hoppas på att få den känslan Erika. Det går ju att göra så otroligt mycket för att skapa den där lite speciella känslan, men det är sällan som vi vågar ta ut svängarna. Nu är det väl inget jättesteg vi tagit genom att dela upp badrummet, men ändå. Det är en lite annorlunda lösning :)

      /Cecilia

      Radera