Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 18 augusti 2011

Dressed for success

Amanda är en klädtokig 4-åring. 3-4 klädbyten per dag är mer regel än undantag. När jag visade henne husskissen så pekade hon direkt på vilket rum hon ville ha. Det med en walk-in-closet. Självklart tänkte jag. Hur kunde jag över huvud taget ha trott något annat?

Personligen kan jag tycka att en WIC inte är så praktiskt så till vida den inte är riktigt tilltagen. Det är ju skillnad på en klädkammare som man kanske går in i någon gång i månaden mot en garderob som man använder dagligen. Amandas WIC har måtten 1800 x 1500mm och jag hoppas det räcker. Ett tag i alla fall. Antar att antal plagg kommer öka exponentiellt med åldern!


Amandas rum med tillhörande WIC

Jag har tidigare nämnt att jag gärna skulle vilja ha pardörrar in till skafferiet och att jag faktiskt har ett par som gjorda för ändamålet. Nu visade det sig att de dörrarna inte var högre än 1800mm och även om Jan-E inte kommer att springa allt för ofta i skafferiet så vore det ju tråkigt om han slog i huvudet de gångerna han vågade sig in där. Dörrarna visade sig också vara ganska slitna, men innan jag ger upp hoppet ska jag i alla fall besiktiga dom. Ordentligt! Min förhoppning är att de ska kunna passa till Amandas WIC istället. Tror ni Amanda skulle kunna tänka sig att öppna dubbeldörrarna till sin garderob och mötas av gammelrosa väggar, ljuskrona i taket, vita hyllplan och väggorden "Dressed for success"?


Nytt glas och en hel del slipjobb på dörrarna, men jag hoppas verkligen
de går att rädda. Måtten är 560 x 1800mm per dörrblad. Perfekt!

Som ni ser på bilderna krävs det en hel del insatser för att få dörrarna i brukskick igen, men så länge de inte är ruttna är det ju "bara" slitgöra som krävs. Speglarna på dörrarna är ganska spruckna så jag har en fundering på att sätta panel där. Att spackla är inget alternativ i speglarna, men däremot ramarna som är fulla i små spikhål. En gissning är att man har täckt dörrarna med skivor för att det inte ska blåsa rakt in. Som nämnts så ska vi besiktiga dörrarna ordentligt innan vi bestämmer oss för om de ska behållas eller inte. Allt kan man inte se på bild och kanske är det så att sprickorna ska få vara kvar? Kanske är de en del av de gamla dörrarnas charm, kanske inte. Jag hoppas dock verkligen att de får följa med hem till vårt hus på landet och ta plats i Amandas WIC :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar