Sidor

Det senaste från Instagram

onsdag 17 augusti 2011

Vacker torkvinda

Vissa saker kan jag tycka är mindre iögonfallande i en trädgård. Till de sakerna hör studsmatta och torkvinda. Studsmattan är ett hopplöst fall, men torkvindan har jag faktiskt hittat en riktigt vacker variant av. Efter att ha googlat lite så dök en gör-det-själv-beskrivning på en torkvinda i trä upp från Allt i hemmet. Precis i min stil!


Påminner lite om krafledningsstolpar så kanske det
är förklaringen till kärlek vid första ögonkastet ;)

Mellan tvättstugan och torkvindan skulle jag vilja ha en grusgång, precis som i gången fram till entrén och köksträdgården. Runt torkvindan skulle det också vara grus. Snyggt och inte minst smidigt när man ska klippa gräset. För att slippa gräs i grusgången eller en gräskant som ska trimmas funderar jag på hallonbuskar eller marktäckare runt grusgången. Vill inte ha det som en instängd gång, så kanske höga hallonbuskar runt själva torkvindan och lägre marktäckare, tex lavendel på båda sidor av gången? Eller varför inte doftande rosenbuskar? Det lär nog bli en och annan skiss även på denna del av vårt hus på landet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar