Sidor

Det senaste från Instagram

fredag 2 september 2011

Esthers hage

Tidigare har jag berättat om hur jag skulle vilja ha en gammaldags, ljus och doftande trädgård vid vårt hus på landet. En lugn och harmonisk plats som samtidigt väcker nyfikenhet. När jag såg Esthers hage fick jag fjärilar i magen. En så otrolig lycklig känsla!

Den här känslan vill jag förmedla i mitt hem. Kärlek - ren och skär lycka!

Några av Lenas tavlor finns att beskåda högst upp i det Gröna Huset i Årjäng. Jag måste bara få se Esters hage i verklighet och kommer absolut att göra ett besök i ateljén på måndag! Det är svårt att beskriva, men tankarna flyger iväg och plötsligt så befinner jag mig i min drömträdgård. Jag hör vattnet från bäcken. Känner doften. Ser det vajande gräset. Hör fåglarna. På något vis får jag tårar i ögonen. Glädjetårar. Tänk att någon annan kan uttrycka mina känslor. Den här tavlan står högt upp på min önskelista. Väldigt högt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar