Sidor

Det senaste från Instagram

söndag 23 oktober 2011

Wilma

Vackra möbler kan man aldrig se sig mätt på. För mig är vackra möbler något som är enkelt i sitt uttryck, men som ändå har det där lilla extra. Den där detaljen som gör hela skillnaden. Många gånger får jag en idé när jag ser en möbel för första gången. En idé i stil med "Om man bara kunde göra om den där lådan så vore möbeln perfekt! Du älskling..." Efter 16 år tillsammans vet Jan-E när det är dags att hålla sig utom räckhåll ;)

Möblerna i badrummet har jag funderat på fram och tillbaks. Vill så gärna ha något som ser lite mer ombonat ut än dessa rena badrumsmöbler som finns i mängder av varianter på marknaden. Sedan är det ju det där med helheten. Att blanda möbler har sin charm, men den smakfulla kunskapen besitter inte jag. Istället söker jag efter en serie som har både kommod och högskåp som tilltalar mig. Och gärna en sittbänk också för den delen. Och en spegel. Och inte minst. Ett rimligt pris. 1+1=7...



Wilma är svensktillverkad och handmålad. De små lådorna ger möblerna det där lilla extra. Tänk att få fylla vitrinskåpet med massor av badrumsprylar. Halsband, borstar, speglar, bomull, parfymer, make up, krämer, doftande tvålar, WC-rengöring (jo, det måste ju också få plats...). På avlastningsbordet som kan användas som en kommod, passar det bra med ett fristående ovalt porslinshandfat. Lavendeltvål och levande ljus skulle trivas fint brevid. Tyvärr verkar inte lådorna på denna möbel vara så höga. Inte så att en eltandborste får plats stående i alla fall. Kan säket låta löjligt för vissa, men lavendeltvål och levande ljus harmoniserar INTE med en eltandborste och kladdiga tandkrämstuber. Nej, fram för mer förvaring och rent och snyggt på ytan. När det gäller kommoder så håller jag nog fast vid mitt tidigare förslag, men vitrinskåpet har fått konkurrens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar