Sidor

Det senaste från Instagram

tisdag 3 januari 2012

Smidessoffor till trädgården

Min önskelista över vad som jag skulle vilja ha till Villa Nystuga blir längre och längre. Vissa saker byts ut efter vägen, men de flesta har hängt kvar i många år. Allt kommer ju inte gå i uppfyllelse, men man måste ju få drömma :)

När det gäller trädgården så är gjutjärnspump och granitstolpar två sådana saker som skrevs upp för länge sedan, men som jag inte fått tag på ännu. Skifferplattor till trädgårdsgångar lika så, men här har det minsann hänt saker. Tack vare er läsare så har jag fått flera tips på vart jag kan få tag på gammalt skiffer. Igår lade jag ut frågan på Villa Nystugas sida på Facebook och till helgen ska jag och kika på ett parti som faktiskt finns i närheten av där vi ska bygga. Tummen upp för er alla hjälpsamma människor!

En annan sak som jag också lade ut på Facebook var länken till ett par smidessoffor som såldes på Blocket. Smidessoffor hade jag inte alls tänkt på innan, men när jag såg dom så började tankarna och fantasin springa iväg.

Ställa en soffa i rabatten och låta pionerna växa upp genom sitsen.
Kanske ha en soffa vid uteduschen? En handduk över armstödet...
Självklart måste man ha en ljugarbänk på landet ;) Under ett träd.
I anslutning till växthuset skulle en soffa passa bra. Får den plats inuti tro?
...
...

Ja, bilderna som växte fram gjorde det i en rasande takt. Tyvärr kändes dock 35 mil enkel väg lite långt för att åka och hämta två soffor som jag, om sanningen ska fram, egentligen inte behöver i dagsläget. I alla fall hävdar min bättre hälft det ;) MEN. Åter igen har jag er läsare att tacka. Efter att ha lagt ut länken till annonsen på facebooksidan, så fick jag kommentaren att "Hör med min syster. Hon kan säkert hjälpa dig att hämta dom". Sagt och gjort. Sofforna ska nu få flytta till västra Värmland och Villa Nystuga. Tack snälla snälla ni!

De vackra tvåsitssofforna i smide

4 kommentarer:

  1. Åhhh vilka fina soffor, det blir säkert jätte fint!Pioner är min favorit blomma...du får lägga ut bilder på hur det blev när det börjar bli grönt ute. Vi hade tur och hittade skiffersten/plattor på blocket och det bästa av allt va att dom kostade 1:-...lite lagom :)ska försöka lägga in bilder på dom snart.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är sofforna fina?! Är verkligen jättespänd på att få hämta dom nästa helg.

    När det börjar bli grönt... Jo, nu är det ju så här att hela tomten ser ut som en leråker och om jag gissar så kommer inte trädgården att prioriteras till sommaren så någon grönska just där vågar jag inte hoppas på. Däremot så kommer förhoppningsvis mina blommor jag köpte i höstas att överleva vintern och då dyker det garanterat upp lite bilder här :)

    Lyckliga du som fått tag på skifferplattor till ett så bra pris! Jag ska och kika på ett parti till helgen och jag hoppas på att dom ser bra ut och är några till antalet. I dagsläget vet jag inte hur många som går åt, men det blir ju ett antal trädgårdsgångar och man kommer fort upp i ett stort antal plattor.

    SvaraRadera
  3. Ibland är det så enkelt som att ställe en fråga.

    SvaraRadera
  4. Ja, man ska inte tvivla på andras vilja att hjälpa till :)

    SvaraRadera