Sidor

Det senaste från Instagram

tisdag 30 oktober 2012

Tapeter till barnrum

Tänk om jag kunde bestämma mig för tapeter lika snabbt som barnen gjorde. DEN vill jag ha! Och DEN vill jag ha!! Japp, och så var det alltså bestämt :)

Innan har jag bävat lite inför barnens önskemål av tapeter. Allt som ofta vill dom ju ha en tapet som fungerar i 1 max 2 år för att sedan "växa ur" den till förmån för ett annat mönster. När jag såg att dörrarna på skjutdörrsgarderoben var vändbara och man tipsade om att tapetsera ena sidan så stod det klart. Barnen skulle absolut få de tapeter de ville.

Midbec Hello Kitty Fashion i kombination med en ljust babyrosa nyans

Midbec Mimmi tillsammans med gammelrosa väggar

Vår 5-åring hade redan på förhand bestämt sig för att hennes tapet minsann skulle vara rosa. Gärna med prinsessor och Hello Kitty på. Väl bläddrandes i tapetböckerna föll valet helt otippat på Mimmi. Väggarna i hennes rum kommer att tapetseras med en gammelrosa tapet.

Minsta tjejen i familjen är 3 år och  när storasyster inte valde Hello Kitty så gjorde hon det. Även i hennes rum så blir väggarna rosa, men i en ljusare nyans som påminner lite om babyrosa.

2 kommentarer:

  1. Det ä ju två tjejer så vad kunde man vänta sig.
    Själv lever jag än på hoppet om att Alva snart kommer å säger att hon INTE vill ha rosa rum längre.
    Även om det var jag å JOhan som bestämde färgen för hon var inte med å handlade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jag hade också hoppats på något annat än rooooosa, men icke! Dom är ju bara små en gång så det är klart att dom ska få som dom vill :)

      /Cecilia

      Radera