Sidor

Det senaste från Instagram

lördag 18 oktober 2014

Houses 2014 - Hus är så mycket känsla

Vart annat år dyker den upp. Huskatalogernas katalog. Ett inredningsmagasin av rang. En ren och skär inspirationskälla. Trivselhus Houses 2014 är här kära vänner!

När jag ritade Villa Nystuga utgick jag mycket från Trivselhus husmodell B:016 (tidigare GL855), men i en mer avskalad variant. Resultatet bor vi i idag och vi är otroligt nöjda. Sedan att vårt hus är ett lågenergihus från Villa Varm gör pricken över i. En livsstil som förbrukar mindre energi är framtiden om ni frågar mig, MEN det kan vi ta en annan gång. Nu ska vi ösa lovord över Houses 2014!

För två år sedan, när jag beställde Houses 2012, blev jag uppringd av Trivselhus kontor och jag kan inte låta bli att fundera om vi kommer att bli uppringda i år igen. "Varför beställer ni vår huskatalog? Har inte ni redan byggt hus?". Jo, men visst har vi det och vi är otroligt nöjda över vårt val, men Trivselhus katalog är inte bara en katalog. Det är svårt att sätta ord på det, men som jag nämnde i början. Ett inredningsmagasin av rang. En ren och skär inspirationskälla. Även om man redan har byggt hus. Eller inte tänker att bygga nytt, för den delen också. Ok, lite negativt är det att man använder så exklusiva bilar i sina kataloger. BMW... Porsche... Visst kan man väl bo i ett ett Trivselhus och köra Volvo, Skoda eller Opel?

Trivselhus Houses 2014

Nu har ju inte jag ännu fått mitt exemplar av Houses 2014, men jag vågar trots det sticka ut hakan och skriva just de orden jag inledde med. Varför? Jo, för att såväl Houses 2010, 2012 och inte minst Country Homes är helt fantastiska! De katalogerna ligger alltid framme här hos oss. Vid sofforna i uterummet. Speciellt förälskad är jag i Country Homes med sin hårda pärm och fantastiska bilder. Tyvärr finns den inte att beställa via webben längre, men däremot så finns den att bläddra i digitalt.

Trivselhus designchef Jessica lyfter fram sina husdesigners och det i all ära, men jag blir så ledsen när hon samtidigt använder sig av "känd från TV" för att lyfta fram sina hus. Att en kändis väljer en speciell husleverantör ger inte mig något förtroende alls mer än att de kanske kör den Porsche som pryder omslaget. Nej, nu blev jag negativ. Inte alls meningen. Som jag nämnde innan. Trivselhus gör huskatalogernas katalog med stort K! Jag lovar att återkomma när Houses 2014 dimper ner i min brevlåda! Ha en fortsatt bra lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar