Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 16 oktober 2014

Svikande surfanslutning

Jag sliter mitt hår och bryter mitt svärd...

Livet på landet är helt underbart. Oftast. Men när det kommer till surfanslutning, ja då kan jag ibland önska att jag bodde aningen mer civiliserat. Visst, det kan tänkas vara ett i-landsproblem, men då får det väl vara det då. Sedan i somras så har vår anslutning via det mobila bredbandet (i väntan på fiber) varit under all kritik. Säga vad man vill, men mycket av dagens kommunikation sker via nätet. För Villa Nystuga så sker allt via nätet, Facebook, Instagram och blogg. Även loggningen av vår energiförbrukning baseras på att det finns uppkoppling mot nätet.

Den senaste tiden har det varit många luckor på samtliga av Villa Nystugas sociala medier. Den största anledningen är den svikande surfanslutningen, men nu har tydligen Telia en bättre dag än vanligt så det gäller att passa på. SOM jag längtar tills vårt fibernät är klart...

Tjoho, vi har kontakt med omvärlden igen!

3 kommentarer:

  1. Så det var ett fel som var trasigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du Morgan... Varför datamängden drog iväg är fortfarande en gåta, men jag lägger den åt sidan. Under oktober-december skulle 4G tas i drift på "vår" antenn så jag håller tummarna för att det blir så.
      /Cecilia

      Radera
  2. Hej Matilda
    Jag har varit i kontakt med en kollega till dig och fick lite gratis datamängd som plåster på såren. Enligt kartan på er hemsida så ska vi ha 3G-täckning här, men din kollega menade att vi enbart har 2G vilket också stämmer. Innan årets slut skulle vi dock få 4G-täckning och DET ser jag fram emot :)
    Riktantenn har vi. Utan den skulle det inte fungera att surfa över över huvud taget.
    /Cecilia

    SvaraRadera