Sidor

Det senaste från Instagram

onsdag 30 januari 2013

Hjärtformade krokar i gjutjärn

Ibland hittar man den där detaljen som känns så självklar. Vart man ska ha den? Ja, det är inte alltid lika självklart. Om man köper den? Klart man gör!

Gjutjärnskrokar med porslinsknopp från danska Chic Antique

Krokarna till badrummet hittade jag för ett bra tag sedan hos Jolins Home (en inredningsbutik som tyvärr vilar på obestämd framtid). Jag har en förkärlek till hjärtformade skapelser så naturligtvis kändes de här krokarna helt rätt. Att de sedan hade mina initialer kring halsen...ja, ni förstår att de följde med hem ;)

Krokarna på plats i badrummet

Som en extra detalj hängde jag även metallhjärtan på krokarna. Barnen har bestämt att vi ska skriva våra namn på dem så då får det bli så. Tror jag. Eller ja, vi får väl se. De är ju fina som de är med sitt mönster.

Badrumsmöbeln är inte riktigt klar ännu (varför jag håller på fler bilder från badrummet), men kommoden är på plats även om den ska justeras ytterligare. Fronterna ska delas för att ge intrycket av fler lådor och därefter är det tänkt att den ska målas sotsvart. Förutom kommoden så ska även ett högskåp tillverkas och det har vi inte börjat med ännu.

Hur som helst är jag i alla fall jättenöjd med de fina gjutjärnskrokarna. Till min stora glädje visade det sig att porslinsknoppen som avslutar skapelsen även finns som enbart knopp. Dessa kommer att passa ypperligt till de sotsvarta möblerna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar