Sidor

Det senaste från Instagram

fredag 7 oktober 2011

Levande ljus, lugn och ro

Vad händer? Jag tycker ju inte ens om kristallkronor. De är stora, skrytiga och samlar damm. Eller?

Nu har jag börjat fatta tycke för dessa  taklampor. För en relativt stor till råga på allt. Till badrummet.

Bilden jag ser framför mig är att jag kliver in i vårt nya badrum och sneglar in åt höger. Bakom fönsterväggarnaBadkar med doftande skum, levande ljus och inte minst, lugn och ro. Den här stunden skulle kunna infalla runt klockan 22.00 på vardagarna då barnen sover och Jan-E är bänkad framför sporten. Skulle det funka? Är det värt det? Behövs en kristallkrona? Jag är rädd för det...
Aneta Ekebyhov, nu på rea. Ett tecken? Ja eller nej? Köp eller löp?

OM jag nu skulle köpa en kristallkrona så skulle jag gärna vilja att den har både elektriskt och levande ljus. I vårt fall ska den även fungera som takbelysning under dagtid, dvs då man är ute efter mer praktiskt ljus än mysljus. Sedan, ska den trots namnet, inte vara av kristall utan av glas. Kristall är självklart mycket vackrare, men hutlöst mycket dyrare och riktigt så förälskad är jag inte i dessa armaturer. Ännu ;)

Kristallkronan från Aneta ovan är näst intill perfekt i mina ögon. Ett bra pris, lagom storlek och så har den just både elektriskt och levande ljus. Några minus är att färgen är antikmässing och inte silver, men eftersom banden med glasprismor kommer lösa så går ju metalldelarna väldigt bra att måla. Ja, vid det här laget vet ni ju att jag mer än gärna sätter en personlig prägel på saker och ting. I de flesta fall gör det inget om det tar lite längre tid, bara man blir nöjd med resultatet. Sedan är det ju det här med IP-klass. Ett badrum är ju klassat som våtutrymme och där får man inte placera vilka armaturer som helst. Lite mer information om Ekebyhov är alltså att rekommendera innan jag eventuellt köper den. Vad tycker ni? Ris eller ros?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar