Sidor

Det senaste från Instagram

lördag 19 april 2014

För att jag trivs

Nuduschad. Håret på ända. Jag går runt i min vita och rosa gamla 
frottémorgonrock á la 80-tal och kompletterar looken med foppatofflor. 
För att jag kan. För att jag vill. För att jag trivs.

På himlen skymtas stjärnorna och skvallrar om ännu en kylig natt. 
Jag flyttar in de frostkänsliga blommorna. Dörren står på glänt. 
Lagom för att kattungen ska kunna springa in och äta lite mat, 
men bara för sedan skynda ut lika snabbt igen. 
För att hon kan. För att hon vill. För att hon trivs.

Det är lugnt och helt tyst så när som på småfåglarnas härliga
kvittrande. Solen sjunker längre och längre ner och temperaturen
lika så. Nere från sjön hörs lommen. Daggen samlas i gräset. Jag ler.
För att jag kan. För att jag vill. För att jag trivs. 
 
Villa Nystuga - vårt hus, ja vårt hem på landet

2 kommentarer:

  1. Så fint sagt, jag trivdes i helgen. Jag solade en stund. För att jag ville och för att jag kunde.:-)

    SvaraRadera