Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 17 juli 2014

Höns i trädgård

Allt går i hönshus för tillfället här på Nystuga. Ni som följer oss på Instagram eller Facebook har redan fått sett bilder på hur vi börjat omvandla vår nya stolpbod till ett hönshus. Från mitt kontor där jag nu sitter och skriver så ser jag ut till det blivande hönshuset och just nu så är där full aktivitet. Jan-E började snickra för en stund sedan, noga övervakad av våra två labradorer och som om inte det vore nog så dundrade ytterligare två labradorer in på gården tillsammans med min far :)


Vi är ju helt nya på det här med höns. Visst, Jan-E hade när han var liten, men det är nästan preskriberat vid det här laget. En hel del tid har spenderats framför datorn och ett febrilt googlande resulterade i att jag nu beställt hem boken ovan. Enligt olika forum så ska Karin vara en guru inom området och hennes böcker lite som uppslagsverk. Så här står det om boken:

Med en flock höns i trädgården har man aldrig tråkigt. De är både personliga och underhållande och kräver inte mycket av daglig vård för att trivas. Men hönsägaren ställs ändå inför många frågor.
Skötsel, utfodring, beteende, hälsa och sjukdom, avel och raser, ruvning och kycklingar här finns allt man behöver veta. Olika raser presenteras och ritningar på hur hönshus och utegård kan se ut och inredas.

I morse plingade det till i min telefon och en sms-avisering dök upp från posten. Mitt brev med boken är på väg hem till Nystuga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar