Sidor

Det senaste från Instagram

måndag 21 juli 2014

Redan höst?

Blogga från mobilen... Sällan jag gör det eftersom bilderna brukar bli väldigt knasiga, men nu vill jag helt enkelt inte gå in. Sitter mätt och belåten i en solstol ute på altanen. Med ett glas rött. Temperaturen är så där alldeles lagom och solen börjar gå ner. Kanske skulle vi sova ute i natt? Trots att vi har sovrummen i östläge så är det riktigt varm. Om jag inte somnar i solstolen så ska jag i alla fall sitta här. Ett bra tag till.

Sjön ligger helt spegelblank utan en enda krusning. Trädens löv är helt stilla och... gula?!?!?! Ja, dra på trissor! Den ena björken har redan börjat gula och det rejält! Inte är väl hösten redan här?



Käre värld! Det här i träffade i alla fall på tok för tidigt för min del. Visst beror det på torka och värme, men ändå. Lövens färg påminner alldeles för mycket om hösten. Än är väl inte sommarens böljande grönska på väg att ta slut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar