Sidor

Det senaste från Instagram

söndag 18 december 2011

Fantastisk badrumsbelysning

Jag vågar mig på att säga att den här badrumsbelysningen är fantastiskt. Den är till och med helt underbar om ni frågar mig. Förutom att den är vacker att se på så ger den ett otroligt skuggmönster i taket. Sedan att jag lyckades få tag i en helt ny för halva priset gjorde ju saken ännu bättre :)

Ett tag var jag inne på en kristallkrona i emipirmodell, men då de är utrymmeskrävande och jag vill ha belysningen i taket framför handfatet så fick jag tänka om. Kristallerna fick vara kvar, men modellen byttes ut mot en mindre och mer diskret. Markslöjd Hellekis var den andra lampan jag beställde härom dagen. Igår hämtade jag ut den och jag måste erkänna att det nästan är skamligt att låta lampan ligga i sin kartong ett helt år...

Fantastisk badrumsbelysning från Markslöjd
Bilder från Ika kan själv

Min idé är att ha den här ljuskällan i den "torra delen" av badrummet. Innanför fönsterväggarna där badkar och dusch finns skulle jag vilja ha en diskret stjärnhimmel. Detta är långt ifrån bestämt, men så ligger tankarna i dag i alla fall. Blandningen av lite gammaldags romantisk stil i linneskåp, tvättställskommod och gamla vackra fönster i innerväggarna och den moderna kristallampan och ramspegeln tror jag kommer bli riktigt bra. Ett mörkt skeppsgolv till det så kan man nog ligga och njuta i badkaret sedan :)

Badrumsarmaturen Markslöjd Hellekis. Den ser matt ut på bilden,
men i verklighet är den kromad. Finns även mässingfärgad.

6 kommentarer:

  1. Den är helt underbar....synd att du måste vänta så länge på att sätta upp den.
    Vi har LED i våran och den lyser lika fint iaf. Vi har även satt vanliga takspottar i tvättstugan för att kunna maximera ljuset de allra mörkaste dagarna. Lite av is på att du fick så bra pris! ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack än en gång för att jag fick låna dina bilder Ika. Tänkte faktiskt på lampan igår när det var grått och mörkt ute. "Nu hade den vackra badrumslampan gjort susen för humöret". Om ett år är det verklighet :)

    Fördelen med att vara ute i god tid är just att man kan jaga lite bättre priser på saker och ting. Hoppas på att mellandagsrean innehåller dumpade priser på badkar, solpaneler, kakelugn mm ;)

    SvaraRadera
  3. ojoj en sån ska ja ha!.....har letat och varit inne på olika modeller men denna skulle passa perfect!Får ja va nyfiken och fråga vad den kostade? Ha det fint! och tack för du skrev i min blogg du va den första som gett kommentar:)

    SvaraRadera
  4. Kul att kunna inspirera andra Lotta :)

    Lampan kostar ca 1700kr, men jag fick ge 800kr så jag är minst sagt nöjd. Jag beställde den på Belysningsdesign
    http://www.belysningsdesign.se/hellekis-kristallkrona-krom

    SvaraRadera
  5. Jag beställde faktiskt från samma hemsida men får något år sedan eller så.

    SvaraRadera
  6. Ett tips är att hålla utkik på Blocket. Förutom att privatpersoner säljer sina saker så gör ju även företag det. Belysningsdesign är ett av dom och det var på så vis jag fick tag på Hellekis till så bra pris. Det gäller att ha turen och hinna först :)

    SvaraRadera