Sidor

Det senaste från Instagram

tisdag 27 januari 2015

Januari och solpanelerna levererar

Saknat mig och mina inlägg? Ni vet väl om att vi styrs av våra förväntningar? Att våra förväntningar i allra högsta grad är inflytelserika och att vi älskar att bygga upp dem? Att förväntningar är förhoppningar centrerade i framtiden, men diskonterade till nuet? Frustrerad? Lugn, jag finns här för att fånga upp dig. Dina förväntningar stillas. För stunden...

Vi befinner oss i slutet av januari. Årets första månad. Allt som ofta en kall sådan. Och grå, men ibland hettar det till i kinderna när den kikar fram. Idag har varit en sådan dag. Jag var otroligt sugen på att skotta av altanen, plocka fram solstolen och bara njuta av de värmande strålarna. Nu, blev det inte så, men några som njöt av solen var våra paneler på taket!


Mitt på dagen idag hade solen gett ifrån sig så pass mycket värme att snölagret som täckte solpanelerna for av i ett ras. Därefter ser ni ju själva vad som hände. Medan lufttemperaturen låg strax under nollstrecket så sköt temperaturen på panelerna upp till 82 grader! Ifjol hade vi problem med systemet, men nu så. Nu fungerar det felfritt!

Eftersom jag vet hur det kryper i er av nyfikenhet så ger jag er här ytterligare några inlägg om hur solpanelerna levererar vid olika väderlekar:
Solpaneler och full sol - Juli 2014
Solpaneler och soldis - Juli 2014
Solpaneler och växlande molnighet - Juni 2014

Nu väntas ytterligare några grå dagar, men framåt helgen verkar det som om solen får molnen att skingra sig igen. Känner ni? Det är era förväntningar som börjar byggas upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar